مراسم خاطره گویی از سردار سلیمانی در شهرستان میناب:

هنرمندان، شجاعت سردار دلها را به تصویر بکشند



مراسم خاطره گویی از سردار سلیمانی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان، رئیس هنری استان هرمزگان، فرماندار ویژه شهرستان میناب، امام جمعه شهرستان میناب در شهرستان میناب برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، «اسماعیل جهانگیری»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان ضمن تشکر از حضور تمامی پیشکسوتان و هنرمندان حاضر در جمع مراسم خاطره گویی از سردار شهید سلیمانی، گفت: «ازآنجایی‌که این برنامه به نام و به یاد حاج قاسم است، باید بگویم که حاج قاسم یک شخصیت جهانی است و علت آن نیز شخصیت چندبعدی حاج قاسم است و همه ما می دانیم که دشمنان تا چه اندازه به  وجود او حساس بودند. کسی نمی‌تواند حاج قاسم را تنها با شجاعتش تمجید کند؛ چراکه او شخصیت والایی داشت و در تمام حوزه‌ها چه نظامی که فرمانده نمونه‌ای بود، چه در حوزه عرفان که خداباوری و خدامحوری حاج قاسم قابل‌تمجید بود و چه در حوزه ارتباط با جوانان که مستندات بسیاری از رابطه نزدیک حاج قاسم با جوانان داشته است؛ حتی در حوزه دیپلماسی صاحب‌نظران این حوزه می‌دانند که نظیر حاج قاسم پیدا نخواهد شد؛ مانند شام و سوریه و... حاج قاسم بود  تنها کسی بود که توانست روسیه را مجاب کند که بیاید و وارد میدان شود ؛ به این دلیل می‌توان با جرات گفت حاج قاسم یک شخصیت چندبعدی است».

جهانگیری خاطرنشان کرد:«راز ماندگاری حاج قاسم مبنای فکری او  و نزدیک کردن خود به ائمه اطهار مخصوصاً امام حسین است. اگر سیدالشهدا را به‌منزله یک اقیانوس در نظر بگیریم، حاج قاسم یک مقیاسی از آن اقیانوس است».

وی افزود:«بااینکه سه سال از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد ترس دشمنان از حاج قاسم همچنان ادامه دارد، دشمنان ما نمی‌دانستند که شهید سلیمانی به‌مراتب خطرناک‌تر از قاسم سلیمانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان در پایان گفت:«انقلاب اسلامی در تمام دوران خود شهدای بسیاری را داشته است، بااین‌حال مقام معظم رهبری تنها از دو مکتب که یکی مکتب روحان الله و دیگری مکتب سلیمانی یادکرده‌اند. امید داریم که ما ادامه‌دهندهٔ خوبی برای مکتب سلیمانی باشیم چراکه مکتب سلیمانی همان مکتب سیدالشهدا است».

جای خالی سردار در فراز و نشیب های امروز کشور 

در ادامه این مراسم «عبدلی‌زاده»، رئیس هنری استان هرمزگان ضمن تشکر از حضور مدیرکل ارشاد استان و فرماندار شهرستان میناب، این محفل را برای بازخوانی و تکرار سلحشوری‌های رزمندگان دلیر هرمزگانی دانست و حاج قاسم را ابرمرد افسانه‌ای تاریخ ایران خواند و گفت: «سردار سلیمانی کسی است که امروز جای خالی او را در فراز نشیب‌های انقلاب چه در حوزه امنیت و چه در حوزه وحدت ملی، بیشتر احساس می‌کنیم». 

 عبدلی‌زاده تاکید کرد:«مهم‌ترین دلیل برگزاری این مراسمات این است که نسل جدید و نوجوان ما بتوانند به‌طور مستقیم هم از کلام نسل پیشین دلاور سلحشوری‌ها بهره ببرند و هم با زبان هنر و رسانه به کمک هنرمندان شهرستان میناب بیایند و با زبان هنر بتوانند این مرحله را تبیین و با موفقیت پست سر بگذارند».

در حاشیه مراسم، سلحشور، فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: «از تمام هنرمندان متعهد شهرستان میناب می‌خوام از طریق هنر در انعکاس شخصیت والای حاج قاسم بکوشید؛ چراکه نیاز امروز جامعه، نوجوانان، جوانان و فرزندان ماست و حاج قاسم یک شخصیت عظیمی است». 

وی اظهار امیدواری کرد و گفت:«آینده این مرزوبوم در دست دختران و پسرانی است که اکنون در مدارس تحصیل می‌کنند؛ ازنظر من راهی بهتر و مؤثرتر از هنر برای انتقال این مفاهیم نیست. اجرای یک نمایش تأثیرگذار و ارزنده می‌تواند کاری کند که ما در بازه زمانی ده‌ساله خدمت نتوانیم انجام دهیم».

سلحشور تصریح کرد:«بعدازاین اتفاقات تلخی که در چند ماه گذشته در کشور رخ‌داده است و کمتر کسی در مورد آن حرف میزند شاهد برنامه‌ریزی منسجم از سوی دشمنان بودیم که فرزندان ما را هدف قرار داده بودند. دشمن اراده و اعتماد نوجوانان ما را نشانه گرفته است. دشمن سعی دارد دل دختران و پسران ما را نسبت به اسلام و انقلاب سرد کند. وظیفه ما دراین‌بین این است که کاری کنیم و هنرمندان بیشترین تأثیر را در این زمینه خواهند داشت».

فرماندار ویژه میناب تاکید کرد:«من از تمام هنرمندانمان در استان هرمزگان، می‌خواهم که امروز وقت به میدان آمدن است. جوانان و نوجوانان ما باید بدانند چه خون‌هایی ریخته شده تا یک وجب از این خاک به دست دشمنان نیافتد. در این جنگ تمام‌عیار دشمن، راهی به‌جز استفاده از هنر نیست. دشمن میلیاردها دلار خرج می‌کند تا علیه ما تبلیغ کند. پس امروز وظیفه دینی و هنری ماست که وارد میدان شویم وقتی‌که برخی از هنرمندان ما به بیراهه رفته‌اند».

این مقام مسئول در پایان گفت:«متولیان امر فرهنگ این فرصت را در اختیار هنرمندان قرار دهند که بتوانند کارهای فرهنگی و اسلامی خود را در مدارس، در دانشگاه‌ها، محلات و مساجد عرضه کنند. ما باید حاج قاسم را اول به فرزندان خود و بعد به تمام دنیا بشناسانیم که این‌ها خود بهترین مبلغ خواهند بود تا از این‌همه کودک و نوجوان هزاران حاج قاسم بسازیم که تا پای این نظام و انقلاب و سیدالشهدا با ایستند».

  

  مکتب سلیمانی هنر است

  
حجت الاسلام محسن ابراهیمی، امام جمعه شهرستان میناب، با تشکر از برگزاری مراسم و پیروی همه ما از مکتب حاج قاسم گفت: «ما اگر خودمان را پیرو مکتب حاج قاسم بدانیم باید توجه داشته باشیم نگاه سیاسی و سلیقه‌ای به افراد نداشته باشیم. طبق فرمایشات سایر افراد باید بگویم مکتب حاج قاسم در قدم اول باید مکتبی باشد برای نسل جوان ما و شاخص‌ها و ابعاد این مکتب شناسایی شود و هرکدام از ما متناسب با مسئولیتی که داریم در آن بعد این مکتب را به دیگران معرفی کنیم».


فرماندار میناب تشریح کرد:«بهترین راه برای انتقال مکتب سلیمانی هنر است؛ لذا هنرمندان ما می‌توانند مکتب حاج قاسم را به نسل جوان انتقال دهند.
حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد:«مکتب حاج قاسم یک مکتب عملی است. رفتار، گفتار و فرمایشات حاج قاسم باید دسته‌بندی شود تا در مکتب سلیمانی از آن بهره ببریم. راز ماندگاری حاج قاسم شخصیت او بود و مکتب او نیز ماندگار خواهد بود، سردار سلیمانی طالب خدا بود و خدا را یافت و شناخت در زندگی‌اش و شهید شد».

وی در پایان مراسم گفت:«به گفته فرمایشات مقام معظم رهبری ما نباید حاج قاسم را ماورایی کنیم. بلکه بایستی از مکتب او پیروی کنیم وقتی کسی خداوند زیبایی مطلق را بشناسد، محب خداوند خواهد شد. امیدواریم خدا توفیق شناخت مکتب حاج قاسم و پیروی از آن مکتب را به همه ما کرامت بفرماید».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها